(3)

خاله نرگس همچنین گفته اند: "همواره ممكن است یك كودك جمله ای بگوید كه بر خطرناك بودنش واقف نیست و ما باید توان جمع كردن قضیه را داشته باشیم."
خواهشاً یکی بیاید برای ما شرح دهد اینکه فرنودخان [...] خودش را خودش می شورد، کجایش خطرناک است؟! آیا [...] به خودیه خود خطرناک است یا اینکه یک بچه ی پنج ساله [...]اش ر خودش بشورد خطرناک است؟!
در همین راستا به خاله نرگس اعلام می شود: پس شما کلاً نمی دونی خطرناک یعنی چی!

(4)

خاله نرگس همچنین گفته اند: "در كل بد نیست گاهی اوقات در برنامه تنوعی ایجاد شود." در همین راستا پیش بینی می شود از این پس شاهد شنیدن چنین دیالوگ هایی در این برنامه باشیم:

- بچه ها کی کارهای شخصی اش رو خودش انجام می ده؟!
* من! من!
- اسمت چیه؟!
* فرنود!
- فرنود تویی؟! تو اینجا چیکار می کنی؟! مگه ممنوع التصویر نشده بودی؟! این بار نمی خواد حرفی بزنی! همه ی دنیا فهمیدن تو چیکار بلدی انجام بدی! ... آهان! شما بگو پسر خوب، چیکار می کنی؟!
* من وقتی می رم حموم، خودم [...] می شورم!
- چی؟! پنکه رو خودت روشن می کنی؟! نه نه نه نه! اشتباهه! اشتباهه!

نتیجه گیری اخلاقی: نمردیم و معنای تنوع در برنامه ها را هم متوجه شدیم! در همین راستا برای متنوع شدن برنامه های تلویزیون – البته به سبک خاله نرگس(!)- پیشنهاد می کنیم ماشین لباس شویی و پنکه و یخچال تلویزیون را بیشتر کنند!

(5)

اگر در حال حاضر همه چی آرومه و هیچ بحرانی نداریم بایستی مدیون هوش و ذکاوت بالای خاله نرگس باشیم! ایشان گفته اند: "جمع كردن ماجرای فرنود، مدیریت بحران بود."؛
پیشنهاد می شود ایشان که اینقدر مدیریت بحرانشان بالاست را به سومالی صادر کنیم تا بحران قطحی در آنجا را هم با این علم بالایشان به طور کامل حل و فصل نمایند!

(6)

سئوال پایانی: مادر و پدر فرنود هفته ها تلاش کردند تا به کودکشان بیاموزند کارهای شخصی اش را خودش انجام دهد و فرنود بابت این کار از طرف آنها تشویق هم شده بود؛ اما خاله نرگس به او گفت: "نه نه نه نه! اشتباهه! اشتباهه!" حالا چه کسی مسئول این جریان است؟! بنده خدا فرنود حرف مادر و پدرش را گوش کند یا خاله نرگس را؟! یعنی خاله نرگس منظورش این بود فرنود از این پس دیگر [...]اش را خودش نشوید؟! کلاً یعنی چه؟! یکی جواب این سئوال فلسفی ما را بدهد!

منبع:http://www.bultannews.com