عدالت چیست ؟

شاید همگان به دنبال عدالت باشند اما آیا تفسیر آنان از عدالت یکی است ؟

آیا فساد در کشور وجود دارد ؟

 

چه بخواهیم چه نخواهیم باید بپذیریم که فساد همواره وجود دارد ؛ تاییدی روشن بر آن هم در زمان اخیر ، برگزاری همایشی ملی با عنوان " حرکت به سوی کشوری بدون فساد " می باشد و رهبری نیز در پیامی ریشه کن کردن فساد را در همایش و ... ندانستند ؛ به راستی برای از بین بردن فساد چه باید کرد ؟

در قدم اول باید فساد را فساد بدانیم !  منظور چیست ؟

فساد دانستن فساد ، یعنی فساد را فقط در حد 3000 میلیارد طبقه بندی نکنیم چون اگر کردیم ، مرتبه دیگر فسادی به مراتب بالاتر رخ می دهد . فساد در کوچکترین حد خود باید رصد شده و در ادامه نیز برخورد لازم و کافی ، نه در حد فرمایشی صورت گیرد .

حال به ف فوتبال می رسیم ؛ چرا زمانی که وضعیت معیشتی بسیاری از اقشار از جمله قشر زحمتکش فرهنگی ( معلمان ) خوب نمی باشد ، در فوتبال از بیت المال  میلیاردها پرداخت می شود ؟ سال ها این سخن به گوشمان می رسد که باید جزئیات قرارداد های بازیکنان شفاف شود اما چرا نمی شود ؟

اگر بخواهیم ، نمی شود ؟! یا اینکه اراده ای کافی وجود ندارد ؟ 

حتی اگر از این مبالغ نیز بگذریم که به هیچ وجه نمی توان گذشت ( فوتبال حرفه ای و جهانی است ، باید مبالغ حرفه ای باشد ! )

قراردادهای بازیکنان خارجی را کجای این دل سوخته بگذاریم !

بازی نکرده ، شکایت می کنند ، و مسئولین چون از جیب خود خرج نمی کنند و نیز راهی جز پرداخت آن ندارند . به راحتی میلیاردها تومان به باد می رود ! ملیاردهایی که برای اصحاب فوتبالی پول خردی بیش نیست اما برای اقشار دیگر که شاید صدها برابر جان می کنند ، حتی جانشان در خطر است باید 30 سال کار کنند اما در  مجموع 30 سال حتی اگر گرسنگی بکشند  ... هیچی به هیچی !!!  

دل از آن جا می سوزد که که فساد سهوا یا عمدا ( هدر رفت بیت المال ) در بخش هایی از فوتبال علنی است و همگان حتی فوتبالی ها نیز به آن اذعان دارند ، اما هیچ تلاش کافی برای از بین بردن ریشه ی فساد دیده نمی شود ، در غیر این صورت چنین موضوع اظهر من الشمسی در این چند سال ادامه پیدا نمی کرد .

والسلام

 

به امید ظهور عدالت گستر گیتی ، امید کافی نیست آن چه نیاز است ، عدالت خواهی است و بس .