مجری : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان 
كارفرما : شركت عمران وتجارت تیراژه 


 

رتبه نخست:
علیرضا مهدی زاده حکاک ، علی آل علی و فاطمه فرمانفرمایی در مسابقه طراحی یک مرکز تجاری با زیربنای 10000مترمربع برای صنعت ساختمان استان گیلان، رتبه نخست را کسب کردند.

 آب و هوای معتدل، طبیعت زیبا و چشم اندازهای منحصر به فرد، از ویژگی های اصلی سایت می باشد .

با نگاهی از بیرون به ساختمان، به نظر میرسد که نیروهای نامرئی طبیعت در شکل گیری بنا نقش داشته و درواقع، پوشش ساختار را تغیر داده اند . 

از یک طرف ما به دنبال کدهای ساختمانی ، مقررات ساخت و ساز و نهایتِ استفاده از ظرفیت زمین برای رسیدن به حد متناسب متر مربع هستیم ، و از سوی دیگر نیروهای مخرب و ناهنجار در کار هستند که هنر رقص این اثر را در هم میشکند و پوسته را شکل می دهد . 

اتاق کنفرانس ، رستوران و دیگر امکانات در طبقه بالا در نظر گرفته شده اند تا با قسمت های تجاری تداخل نداشته باشند و همچنین از بهترین مناظر بهره ببرند . 


به دنبال مقررات خروج اضطراری ، سه دسترسی عمودی جداگانه ( راه پله و آسانسور ) درنظر گرفته شده که شروع آن از طبقه بالا به مناطق امن است .

در داخل پله برقی به دسترسی عمودی به ویژه در بخش های تجاری کمک می کند . این ساختار از انتخاب های آگاهانه LEED و زیست محیطی از انرژی های سازگار با محیط زیست بهره مند شده ( با استفاده از طبیعی ترین تهویه و نور توسط پالایش نور و هوای تازه از طریق سقف و ارتفاع ) و همچنین انرژی تجدید پذیر ( با استفاده از پانل های خورشیدی ) ، طراحی یک سیستم برای جمع آوری فاضلاب و بازیافت آن برای استفاده مجدد و کیفیت هوا با توجه به وجود دو آتریوم برای نفوذ نور طبیعی. همچنین، از چوب به عنوان یک منبع تجدید پذیر برای پوستة دوم ساختمان برای جداسازی آب، هوا و صدا استفاده شده است.

متن کامل خبر

منبع : http://memarinews.com