31/06/1390

 

دكتر حسين نادري منش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پيامي آغاز سال تحصیلی را به جامعه دانشگاهی كشور  تبریک گفت . 
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم متن كامل  پيام دكتر نادري مننش  به شرح ذيل است :


به نام خدا 

آغاز سال تحصیلی 91-1390 را به تمامی دست اندرکاران آموزش کشور، بویژه جامعه دانشگاهی تبریک می‏‌گویم و تدوام پیشرفت و بالندگی کشور را در پرتو توسعه هدفمند دوره‏‌ها و برنامه‏‌های آموزش خواستارم. در همین ارتباط لازم است اعلام کنم که در سال جاری به فضل الهی و در سایه حمایت‏‌های مجلس محترم و دولت خدمتگزار، تلاش و مجاهدت مدیران دانشگاهی و اعضای هیئت علمی و  انگیزش و استعداد فرزندان برومند این آب و خاک، بررسی‌ها و اقدامات دو ساله وزارت متبوع در خصوص تدوین طرح آمایش آموزش عالی به انجام خواهد رسید، که با اجرائی شدن آن، آموزش عالی کشور توسعه‏‌ای هدفمند و مبتنی بر نیازها و مزیت‏‌های نسبی محلی، استانی و ملی را تجربه خواهد کرد. احصاء نیازهای اولویت‏‌دار و برنامه‏‌ریزی برای پاسخگویی به آنها، استفاده بهینه از امکانات، ارتقا کیفیت، ماموریت‏‌گرا شدن حوزه‏‌های عملکردی زیر نظام‏‌ها، افزایش تولیدات علمی و به تبع آن ارتقا جایگاه نظام آموزش عالی کشور در تبادلات علمی جهانی از تبعات قطعی اجرایی این طرح عظیم ملی خواهد بود. 
با این وصف، امیدوارم سال تحصیلی جدید به لحاظ استفاده بهینه از مزيت‏‌های نسبی مناطق مختلف کشور و ابتنای طرحهای توسعه‌‏ای به این مزیت‏‌ها به نقطه عطفی در تاریخ آموزش عالی ایران تبدیل شود و از این‌ طریق موجبات تحقق توسعه متوازن کشور و اهداف سند چشم انداز را فراهم سازد. 

 

منبع : http://www.msrt.ir/SitePages/NewsDetails.aspx?NewsID=173