رهبر انقلاب درباره انتقاد در جامعه گفتند:

«انتقاد هيچ اشكالى ندارد. نگاه منتقدانه هيچ اشكالى ندارد، منتها انتقاد درست؛ بى‌انصافى نشود»

 

ايشان حتي تاكيد كردند:

 «من به شما عرض بكنم؛ هيچ نظر كارشناسى‌اى كه مخالف با نظر اين حقير باشد،

مخالفت با ولايت نيست؛ ديگر از اين واضح‌تر؟!» 

منبع


۱۹ اسفند ۱۳۹۱

 اگرچه خبر زیر مربوط به سال پیش است و در تبریک نوروزی هم بنده آرزوی عدم نیاز به درج چنین مطالبی در سایت رو کرده بودم اما نشد که نشد.آیا این ؛حق یک دانشجو ، دانشجویی که ممکن است هزاران گرفتاری در زندگی شخصی داشته باشد و فقط توانایی اش در نوشتن دو خط بر روی کاغذ و پخش آن باشد است ؟ آیا این منطقی است ؟ چگونه می توان از این مسئله عبور کرد ؟

البته ناگفته نماند به دلیل اینکه در خبر،اصل محتوای کاغذ دانشجو آورده نشده نمی توان در مورد صحیح یا صحیح نبودن آن نظری داد اما می توان گفت که آیا همه ی اینها مجوزی برای چنین برخوردی می باشد؟  

 به خدا ، نه


به گزارش سایت رسمی جنبش عدالت خواه دانشجویی ،

 اقدامی غیر قانونی،دانشجویی که در خارج از محدوده موسسه آموزش عالی سجاد مشهد به پخش بیانیه ای در اعتراض به افزایش شهریه مشغول بود توسط مسئولین حراست موسسه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دستگیر شد.
این جوان که توسط حراست موسسه آموزش عالی سجاد دستگیر شد عصر همان روز به ماموران نیروی انتظامی کلانتری سجاد مشهد تحویل گردید.
مسئولین حراست موسسه آموزش عالی سجاد ادعا دارند که فرد مذکور در داخل موسسه دستگیر شده است بنابراین دستگیری این فرد در حوزه اختیارات حراست موسسه می¬باشد اما لازم به ذکر است که هیچ کدام از دوربین های دربهای ورودی و خروجی،نشانگر ورود این فرد به داخل موسسه نیستند و علاوه بر آن جمعی از دانشجویان با تنظیم استشهاد نامه ای به عدم حضور جوان دستگیر شده در داخل موسسه آموزش عالی سجاد شهادت دادند.
در ادامه روند قانونی پرونده،با وجود استشهاد نامه مذکور،این جوان بدون اینکه از مسئولین حراست موسسه آموزش عالی سجاد شکایتی تنظیم کند آزاد شد.


این در حالی است که انجام چنین اقداماتی نه تنها روحیه مطالبه گری که از

توقعات مقام معظم رهبری

از قشر جوانان و دانشجویان است را از بین می¬برد بلکه بدنه دانشجویی کشور را نسبت به مجموعه حراست دانشگاه ها بی اعتماد می کند.


در بخشی ، از سایت khamenei-Site :

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انتقادات صریح دانشجویان از دستگاه‌های مختلف خاطرنشان كردند: بنده قلباً این انتقادها را تحسین می‌كنم البته ممكن است برخی از آنها را قبول نداشته باشم اما همین انتقادات نشان می‌دهد كه جوانان برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های كشوری، باید ظرفیت تحمل انتقاد را درخود افزایش دهند چرا كه هركسی كاری بر عهده گیرد طبعاً با انتقادهایی مواجه خواهد بود.


در پایان می توان گفت :

دانشجو باید انتقاد کند ، انتقاد سازنده ، هر مجموعه ای نقص دارد چون من و تو نقص داریم ، دانشجو و دانشگاه نقشش اصلاح جامعه است .

 

 

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته و المستشهدین بین یدیه

 


عمران ۸۹ گیلان همچنین به شما خواندن این مطلب را توصیه می کند :

ماجرای یه روز واقعی ...