اخبار جدید:



بیانیه وزارت خارجه در خصوص تسخیر سفارت انگلیس؛از برخی رفتار های غیر قابل قبول معترضین متاسفیم.

به گزارش خبرآنلاین،در این بیانیه آمده است: در پی تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس در تهران که منجر به تظاهرات خارج از کنترل گردید، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از برخی رفتارهای غیرقابل قبول معدودی از معترضین که علیرغم تلاش نیروی انتظامی و تقویت نیروهای حفاظت کننده از سفارت صورت پذیرفت، ابراز تاسف نموده واز مسئولین امر خواسته شده است تا اقدامات و بررسی‌های فوری و ضروری در این رابطه به عمل آورند.

وزارت امور خارجه ضمن احترام به قوانین و مقررات بین‌المللی و با تاکید بر مصونیت اماکن دیپلماتیک، بر تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران به حفاظت و صیانت از اماکن و ماموران دیپلماتیک تاکید می‌نماید.

بدیهی است از طریق مجاری قانونی و مبادی ذیربط موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

--------------------------------------------

مخالفت نماینده سنندج با حمله به سفارت انگلیس : این کار خلاف عرف دیپلماتیک بود

این نماینده مجلس با اعلام اینکه دولت و نیروی انتظامی موظف به دفاع و حفظ حریم سفارتخانه همه کشورها هستند، افزود: کشورهای خارجی سفارتخانههایشان را  حریم امن میدانند که به فعالیت در آن میپردازند. اگر این احساس امنیت از بین برود، دیگر چه کشوری حاضر است در ایران سفارتخانه داشته باشد؟

--------------------------------------------

عضو کمیسیون امنیت ملی:سفارت انگلیس لانه جاسوسی بود و باید تسخیر میشد 

محمود احمدیبیغش تسخیر سفارت انگلیس از سوی دانشجویان را اقدامی شجاعانه و قابل تقدیر خواند.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتوگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه عملکرد سفارت انگلیس، همچون سفارت آمریکا است و همان نقش آمریکا را با شدت بیشتری انجام میدهد، افزود: البته انگلیسیها خوی مخفی کاری دارند و با پنهان کاری سیاستهای موذیانهشان را دنبال میکنند اما آمریکا اینگونه نبود و به نسبت انگلیس، عیانتر کار میکردند.
لینک های مشابه : http://omran89guilan.ir/post/297

منبع : http://khabaronline.ir