سلام این بار به تمام عزیزان دانشجوی صنعتی شریف و به خصوص آقای عمویی ، امروز این خبر رو که در پایین در موردش صحبت می کنم تو سایت خبرآنلاین خواندم و نظرات بعضی از عزیزان که تعدادی هم به نظر دانشجوی این دانشگاه بودند ( تعدادی از نظرات در پایان همین مطلب آورده شده است )  من رو به این واداشت که فقط به نقل مطلب نپردازم و اندک اطلاعات مختصری هم در کنار متن خبر برای اطلاع رسانی بهتر ارائه کنم.

 

----------------------------------------------

 متن خبر از خبرآنلاین :

بنابر مصوبه شورای عالی شهرسازی ومعماری با تخصیص زمینی به مساحت 38 هکتار در منطقه 22 شهر تهران در شمال اتوبان همت غرب به دانشگاه شریف، دانشگاه شریف از محل فعلی آن در خیابان آزادی به محل جدید منتقل می شود.

در این مصوبه آمده: شورای عالی شهرسازی و معماری با واگذاری محدوده 38.34 هکتار از اراضی شمال اتوبان همت غرب، جنب اراضی دانشگاه علوم و فنون نیروی انتظامی به دانشگاه شریف موافقت کرده و مقرر شد، این اراضی به کاربری اموزشی اختصاص یابد. ضمنا پس از احداث و جابجایی دانشگاه ، اراضی فعلی دانشگاه شریف در منطقه دو شهرداری تهران (خیابان آزادی) تدریجا طی پنج سال به محل جدید انتقال یابد.
به نظر می رسد با توجه به این مصوبه دانشگاه شریف باید اراضی فعلی خود را واگذار کند و این در حالی است که پیش تر دانشگاه شریف با واگذاری اراضی اش در شمال خیابان آزادی مخالفت کرده بود و لی با انتقال کابری آموزشی اراضی فعلی دانشگاه به محل جدید این واگذاری قطعی به نظر می رسد.
 

----------------------------------------------

نگاهی کوتاه به سال تاسیس دو دانشگاه معتبر و عدم جابجایی!  

 

 

 دانشگاه آکسفورد :     

شعار:

Dominus Illuminatio Mea
«خداوند، راهنمای من است»

http://www.ox.ac.uk

As the oldest university in the English-speaking world, Oxford is a unique and historic institution. There is no clear date of foundation, but teaching existed at Oxford in some form in 1096 and developed rapidly from 1167, when Henry II banned English students from attending the University of Paris

این نوشته رو می تونید در این لینک که در خود سایت دانشگاه آکسفورد هست ببینید که نشان دهنده این هست که اگرچه تاریخ دقیقی از تاسیس در دست نیست اما به نظر امور آموزش از سال ۱۰۹۶ در این مکان شروع شده بود و تا همین الان هم در همان مکان اولیه پابرجاست .

 

دانشگاه MIT :

MIT Seal.svg

شعار:

Mens Et Manus
"ذهن و دست"

http://web.mit.edu

Founded in 1861 in response to the increasing industrialization of the United States, the institute adopted the European polytechnic university model and emphasized laboratory instruction from an early date

 

در نوشته بالا از ویکی پدیا انگلیسی می بینیم که این دانشگاه در راستای گام برداشتن به سوی صنعتی شدن آمریکا از سال 1861 شروع به فعالیت کرده .


 

 شهاب
۱۳۹۱ دوشنبه ۱۴ فروردین - ۱۶:۷

واقعا دلیل این نقل و انتقالات چیست. آیا کشورهای دیگر نیز با مراکز معتبر علمی خود چنین می کنند که ما می کنیم؟ آیا دانشگاه های معتبر دنیا که قدمت چند صد ساله دارند هر از چند سال یک بار محلشان تغییر کرده است؟ اگر انگلیسی ها و فرانسوی ها و آمریکایی ها مثل ما می خواستند رفتار کنند باید تا به حال بارها آکسفورد و سوربن و هاروارد جابجا می شدند. آن ها مانند ما نیستند و به همین دلیل برای آنچه می سازند ارزش قائلند. متولیان امر در ایران گمان می کنند دانشگاه فقط این است که چهارتا کلاس درست کنی ولی اینگونه نیست. در ژرف هر در و دیوار خاطرات بسیار خوابیده است و تو چه می دانی خاطره چیست.

 

"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۱ دوشنبه ۱۴ فروردین - ۱۷:۳۰

چی چی رو انتقال انتقال؟ 13 سال طول کشید تا دانشکده ی کامپیوتر به این عظمت رو بسازند الان می خوان بکوبنش؟

 

Canada بدون نام
۱۳۹۱ دوشنبه ۱۴ فروردین - ۱۸:۲۳

به عنوان یک دانش اموخته دانشگاه شریف به شدت با این کار مخالفم. اقا هویت این دانشگاه عظیم با مکانش گره خورده واقعا معنی این کارها چیه؟؟؟ به جای اینکه با خرید اماکن مجاور این دانشگاه رو رشد بدن در حال ریشه کن کردن این دانشگاه هستن.

 

تمام نظرات از سایت خبرآنلاین در اینجا بازنشر شده است .


 

حال آیا دانشگاه صنعتی شریف منتقل می شود ؟!!!

آیا دانشجویان هیچ حقی ندارند !!!

 


عمران ۸۹ گیلان هم چنین به شما خواندن این مطلب را توصیه می کند :

یک خبر و یک انتقاد