در تاریخ 92/3/27 به روز شد


سلام به تمام عزیزان ، در این پست نگاهی به آمار رد صلاحیت شدگان شهر رشت در این دوره تا الان که توسط خبرگذاری خبر آنلاین منتشر شده می اندازیم .

نکته ای که برای من باعث سوال هست چرا وقتی فردی صلاحیت نامزد شدن رو نداره ، می تونه سفیر کشورمون تو کویت و یا عجیب تر نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی باشه ؟

-----------------------------------------------

بنده در زمانی که این خبر رو نوشتم ، در ابتدا سوال بالا را ذکز کردم که  حدود 1 سال و 4 چهر ماه از اون تاریخ گذشته اگرچه به طور کلی سوال بالا قابل گذشت نیست اما  به هر حال می توان موثر بودن زمان و شرایط در تغییر افراد و خط مشی آنان را نیز در نظر گرفت .

نکته ی مهم رعایت کردن منطقی و عادلانه بررسی صلاحیت ها می باشد 


--*-*-*-*-**-*-*-*-*-*-*-*-*-**-*-*-*

زمان انتشار : ۷/۱۱/۹۰

این مسئول با بیان اینکه صلاحیت 182 نفر از افراد باقیمانده بررسی شد، ابراز داشت: از این افراد صلاحیت 95 نفر تایید، 26 نفر عدم احراز و 61 نفر رد صلاحیت شدند.

اشجری نام چهار نماینده فعلی گیلان را جزو رد صلاحیت شدگان عنوان کرد و اذعان داشت: چهار نفر از نمایندگان فعلی شامل علی میرزایی نماینده مردم فومن و شفت، صمد مرعشی نماینده رودبار، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و فرهاد دلق‌پوش نماینده آستارا رد صلاحیت شدند.

وی، درباره دلیل رد صلاحیت این نمایندگان بیان داشت: چهار مرجع دادگستری، ثبت احوال، اطلاعات و نیروی انتظامی نظر مساعدی نسبت به این چهار نفر نداشتند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از نمایندگان ادوار گذشته و شخصیت‌های سیاسی نیز رد صلاحیت شدند، تصریح کرد: رمضانعلی صادق‌زاده، احمد نصرتی‌رادکیانوش صادق دقیقی، شاپور مرحبا، محمدحیدری، حسن شاخص، قهرمانی‌چابک استاندار سابق گیلان و سفیر فعلی ایران در کویت و... از جمله افراد رد صلاحیت شده هستند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی شورای نگهبان در 21 بهمن اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این روز شورای نگهبان نتیجه را وزارت کشور ابلاغ می‌کند و پس از رسیدگی نتیجه نهایی در دوم اسفند اعلام می‌شود.
اشجری یادآور شد: کسانی که در هیئت اجرایی، هیئت نظارت و مرکز رد صلاحیت شدند نمی‌توانند بار آخر شکایت کنند و آخرین بررسی نهایی توسط شورای نگهبان انجام می‌شود.
----------------در پایین هم می تونید یک حادثه ی عجیب در این مورد رو بخوانید ----------------

به گزارش خبرآنلاین یکی از نامزدهای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیتش، سکته کرد و در بیمارستان بستری شد.

این نامزد انتخابات پس از سکته قلبی در بیمارستان حشمت شهر رشت بستری شده است.


متن کامل خبر 1

منبع : خبر آنلاین